Copywriting-tarieven

Copywriting-tarieven

Fijn dat je op deze pagina bent beland. Dat betekent dat je mogelijk interesse hebt in mijn diensten of wil samenwerken. Welke copywriting-tarieven ik voor deze samenwerking hanteer? Per project stel ik een offerte op maat op. Hierin vind je een richtprijs waardoor je achteraf niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

De prijs per project hangt af van:

  • de gewenste dienst (copywriting, SEO-copywriting, tekstcorrectie, eindredactie)
  • het soort tekst (blog, webpagina, nieuwsbrief …)
  • het volume (aantal woorden of pagina’s)
  • de moeilijkheidsgraad (hoeveel research over het onderwerp ik moet doen)
  • jouw input (bronmateriaal, voorbeelden …)

Let’s talk money!

Hoe bepaal ik mijn tarief? Ik werk met een vaste uurprijs* van 65 euro** voor al mijn diensten:

  • copywriting
  • SEO-copywriting
  • tekstcorrectie
  • eindreactie

Mijn copywriting-tarieven zijn dus dezelfde als die voor SEO-copywriting. Wil dat dan zeggen dat een tekst van 400 woorden voor beide diensten evenveel kost? Nee. En dat is ook meteen de reden waarom ik geen woordtarief voor copywriting hanteer. Sommige diensten hebben een hogere graad van arbeidsintensiviteit dan andere. Zo houd ik bij SEO-copywriting – naast het schrijven van de tekst zelf – o.a. rekening met een zoekwoordenonderzoek en een concurrentie-analyse. Daarvoor zal ik dus ook meer uren opnemen in mijn offerte dan voor een gewone copywriting-opdracht. Bij een tekstcorrectie hoef ik dan weer geen research te doen: dit scheelt in tijd en resulteert in minder uren op jouw factuur.

Realistische copywriting-tarieven

Elke tekst, elk project of elke opdracht is uniek. Zo kan ik geen vaste prijs hanteren voor bijvoorbeeld een blog van pakweg 350 woorden. De prijs is namelijk afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het onderwerp. Zoals reeds vermeld, hanteer ik bewust geen woordprijs. Omdat een goede tekst niet valt of staat met 50 of 100 woorden meer of minder. Je wil een boeiende tekst over een bepaald onderwerp én met een duidelijke boodschap. Bespaar daarom niet op woorden. Bedenk ook dat een tekst van 200 woorden evenveel research over het onderwerp vergt als een tekst van 400 woorden. De tekst van 400 woorden zal iets meer kosten maar daarom niet dubbel zo veel.

Ik streef ernaar om haalbare prijzen te hanteren. Bovenstaande tarieven geven je natuurlijk nog geen heel concreet idee van de kostprijs van jouw project. Daarom is een offerte op maat voor elke opdracht noodzakelijk.

Wat bied ik je alvast gratis aan:

  • telefonische briefing(s)
  • 1 correctieronde

Indien er na de correctieronde nog aanpassingen aan de tekst dienen te gebeuren, gelden de gangbare copywriting-tarieven.

Copywriting-tarieven

* tarief exclusief btw

** voor opdrachten die in het weekend of op feestdagen vallen, wordt een meerkost van 25% in rekening gebracht